Entrada de Grallers 2014

L’Escola de Grallers de Sitges interpreta “Els Segadors”, en l’any del tricentenari, una versió harmonitzada per Enric Morera en 1897 i basada en l’audio de la primera interpretació que es conserva de l’himne, dirigida pel mateix Enric Morera.

Estrena de “Tirant lo Blanc” un ball de cavallets composat per Blai Fontanals.
Te la gran peculiaritat de que en mig de la peça sona un trabuc. L’Escola aprofita per agrair a Jim Juncosa per fer-ho possible.

Acompanyem al Ball de les Gitanes de Vilafranca a la Festa Catalana (BCN)

foto (8)

Avui dissabte, hem acompanyat a el Ball de Gitanes de Vilafranca del Penedès, a la Festa Catalana que fan a Barcelona.

De primer hem fet un petit cercavila i a continuació han actuat davant la plaça de la catedral, al costat de la Moixiganga de Barcelona i la Moixiganga de la Geltrú. Ha estat un ptit gran repte i ens ho hem passat genial!!!

L’Escola participa al XXI Dia del Graller (Vilafranca)

Aquest cap de setmana hem celebrat el XXI Dia del Graller a Vilafranca.

El divendres una nova colla d’alumnes es va estrenar com a colla en el concert d’Escoles.

Pau Pujol, Marc Duran, Joan Sella, Jaume Freixes

Cal felicitar la colla novella, per la seva interpretació. Tot i els nervis ho van fer molt bé, projectant un futur brillant si continuen en per aquest projecte.

El diumenge 27

La Dinapontus va representar a l’Escola de Grallers de Sitges en el concert de colles en el que va interpretar la peça que porta per títol “Papa/Tinda Mei” de Blai Fontanals.

Colla DINAPONTUS de l'Escola de Grallers de Sitges

Colla DINAPONTUS de l’Escola de Grallers de Sitges

Avui acompanyem als Xulius

Aquest matí hem acompanyat els gegants, capgrossos,  dracs, una zebra i més que han fet els xiquets i xiquetes dels Xulius a Sant Pere de Ribes.image

Toquem a la Festa de Sant Antoni de Vilanova i la Geltrú

Avui hem tocat a la Festa de Sant Antoni que organitza l’Agrupació de Balls Populars de Vilanova i la Geltrú.  És una festa dedicada als més petits on els nens i nenes emulen als balls que fan els adults per la Festa Major.

Aquí us deixem les fotos de les colles que han participat!

foto 1 foto 2 foto 3

Aquí va la Felicitaciò de Nadal de la Dinapontus!

Han arribat les festes nadalenques i la colla “Dinapontus” ens ha sorprés amb una Felicitació satírica!!!

Descobreix-la aquí:

Salut i molt bones festes a tots!

Toquem al FIMPT 2013

El passat dissabte vam participar en un dels actes principals del FIMPT d’enguany, vam acompanyar a T.A.C Trio en el seu concert “Riba Mar”. Un concert una formació que ajunta 3 grans mestres del folklore amb 3 estils ben diferenciats, ( de la Toscana, de la Provença i el nostre el català).

L’Escola s’ho va prendre com un gran repte, ja que un projecte així  no apareix tots els dies i ens suposava una nova forma de treballar. Tocar una partitura a 7 veus i d’estil de la Provença per  força ho ha de ser.

Aquí pengem una mostra del que va ser el concert.

Salut

Concurs de Castells de Tarragona 2012

L’Escola de Grallers de Sitges ha acompanyat a la colla Jove de Castellers de Sitges en el concurs de Tarragona 2012. 20121006-195555.jpg

20121006-195614.jpg

20121006-195638.jpg

Felicitar l’actuació de la colla de castells sitgetana que han acomplert el seu objectiu!!!

La Jove de Sitges descarrega la primera torre de set de la seva història!

En el dia d’avui la Colla Jove de Castellers de Sitges ha firmat una actuació històrica, han descarregat la torre de 7, el 5 de 7 i el 3 de 7 per sota. No cal dir, que l’Escola de Grallers els ha acompanyat posant-hi la música.

20121002-113942.jpg

Tot el dia ha estat plovent, de fet així fa dies que ho anunciaven les prediccions. Així doncs ha tocat buscar un lloc alternatiu per poder celebrar la diada. El lloc escollit ha estat el teatre del Prado, sota la meva opinió, un gran encert.

Tot preparat per engegar, quan ha vingut el cap de colla dels castells i dirigint-se amb a la colla de grallers de l’Escola, ens ha dit: Aneu lluny de la pinya i toqueu fluixet que aquí resonarà molt. En aquells moments jo he patit pel pel pitjor, perquè l’experiència em diu que quan els castellers pateixen per les gralles és que el castell no acaba d’anar bé. Per sort la cosa no ha estat així una torre de 7 molt ben defensada i sense problemes.

Ni els grallers, ni la història, ni la pluja, ni els mals presagis i supersticions res ni ningú ha pogut espatllar totes les ganes i la força d’aquesta colla que any rera any continua endavant sense posar-se un limit. FELICITATS A LA JOVE!!!!

A veure amb que ens sorprenen per la seva diada.